۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

مشاور استاندار کردستان در امور معلولان:

طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی کردستان اجرایی می‌شود

طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی کردستان اجرایی می‌شود

مشاور استاندار کردستان در امور معلولان گفت: طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله ابراهیمی ظهر چهارشنبه در سومین شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: مناسب‌سازی متناسب با نیاز جامعه معلولان باید در دو بعد فرهنگی و فیزیکی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان زیرساختی و مهم بودن بعد فرهنگی مناسب سازی، افزود: مناسب‌سازی فرهنگی پایه و ستون نظام سلامت است و بر مناسب‌سازی فیزیکی ارجحیت دارد.

وی با توجه به اهمیت آگاهی داشتن از آمار جامعه معلولان در جامعه گفت: سازمان‌های متولی ازجمله مرکز آمار ایران باید در سرشماری مختلف آمار معلولان را احصاء و اعلام کنند.

مشاور استاندار در امور معلولان یادآور کرد: با هدف فراهم آوردن فرصت‌های برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی همانند سایر افراد با مشارکت امور بانوان بستر قانونی حمایت از معلولان برای بانوان در آموزش و پرورش را پیگیری و اجرا می‌کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در سطح جامعه هستیم، اظهار کرد: امروزه نگاه جامعه به بحث معلولیت نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و باید تلاش کنیم تا حد امکان آن‌ها را به جامعه نزدیک کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش داریم طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی را اجرایی کنیم واز پتانسیل‌های موجود در خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه معلولان بهره‌مند شویم.

کد خبر 5978253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha